برترین ها: کشور سرد سیر سوئد، شکل ها و نقاشی در مورد حفاظت از دریا با وجود آن کـه با آب و هوای قطبی بسیـار سرد منطقه اسکاندیناوی همراه است، اما بـه عنوان کشوری مطرح درون عرصه توسعه پایدار و ساخت و ساز سبز بـه شمار مـی رود کـه مـیزان نوآوری ها و خلاقیت های معماران و مـهندسان این کشور درون این عرصه، بـه عنوان الگو و مولی موفق به منظور آینده معماری و ساخت و ساز خانـه ها و ابنیـه های دوست دار محیط زیست، عنوان شده است.

طراحی دکوراسیون و معماری منظر و طراحی خانـه های سوئد درون چند دهه اخیر، که تا حد بسیـار زیـادی مبتنی بر مؤلفه های طراحی توسعه پایدار بوده هست تا خانـه های سوئد، کم ترین مـیزان اثرات منفی زیست محیطی را بـه همراه داشته باشد. شکل ها و نقاشی در مورد حفاظت از دریا معماری سبز سبب شده هست تا فرهنگ شـهرنشینی و سبک زندگی شـهروندان سوئدی درون قیـاس با سایر نقاط اروپا، کاملاً متفاوت و خاص باشد.

 خانـه های یک طبقه شیروانی دار کـه با المان های چوبی و سازه های پیش ساخته و دکوراسیون ساده و شیک طراحی و ساخته مـی شود، کشور مسطح و زیبای سوئد را بـه موزه ای از خانـه های دوست دار محیط زیست مبدل کرده است. شکل ها و نقاشی در مورد حفاظت از دریا همان طور کـه از شـهر فلورانس ایتالیـا، بـه عنوان “موزه بدون سقف” نام مـی برند، سوئد را نیز حتما “کشور خانـه های دوست دار محیط زیست ” دانست.

 این مطلب، بـه معرفی جدیدترین طرح های دکوراسیون و معماری سبز درون خانـه ها و معماری منظر درون سوئد مـی پردازد کـه توسط پرتال مشـهور inhabitat.com ارائه شده است. این طرح های خلاقانـه درون طراحی دکوراسیون بر مبنای مؤلفه هایی چون: شکل ها و نقاشی در مورد حفاظت از دریا کاهش هزینـه های مصرفی، کاهش اثرات زیست محیطی و چند منظوره فضای خانـه ها به منظور قابلیت های مختلف، درون دستور کار معماران و طراحان سوئدی قرار مـی گیرد کـه در نـهایت، مدل طراحی سبز را درون این کشور بـه تصویر مـی کشد. این مدل ها، مـی تواند الگوهای خوبی به منظور علاقمندان بـه معماری و دکوراسیون باشد.

Modern Kenjo Cabin، نام یک شرکت طراحی دکوراسیون و معماری سوئدی هست که اخیراً، به منظور برادران ساندل درون شـهر Muskö، یک خانـه شناور روی آب ساخته هست که مـی تواند بر اساس نیـاز مخاطبانش، بـه راحتی تغییر کاربری پیدا کند. این اتاقک مدرن شیک، از چوب درخت کاج کـه در سوئد بـه طور فراوان یـافت مـی شود، استفاده کرده است. پنل های خورشیدی کـه بر روی سقف خانـه تعبیـه شده است، کل برق مورد نیـاز گرمایش و روشنایی خانـه را تأمـین مـی کند. پلتفرم شناور خانـه بر روی سکوی شناوران، سبب مـی شود که تا ساکنان این خانـه کوچک، بتوانند از آن مانند یک قایق شناور بر روی آب استفاده کنند.

 
(طراحی دکوراسیون چند منظوره را نشان مـی دهد)

 
(نمای روبرویی از خانـه شناور کوچک دوست دار محیط زیست)

 
(نما از بالا – نحوه قرارگیری وسایل درون این خانـه کوچک شناور چند منظوره)

 
(سقف خانـه از سیستم photovoltaic به منظور تأمـین انرژی و روشنایی آل ای ای دی بهره مـی برد)

تولید همزمان گرما و برق از طریق سیستم فوتوولتایک امکان پذیر هست که درون طراحی دکوراسیون این خانـه مد نظر بوده است. سیست Photovoltaic system) بـه پدیده ای کـه در اثر تابش نور بدون استفاده از مکانیزم های محرک مکانیکی الکتریسیته تولید کند، پدیدهٔ فتوولتاییک (Photovoltaic) گفته شده و عاملی کـه این فرایند را بـه وجود مـی آورد، سلول خورشیدی (Solar cell) نام دارد.

سامانـه های فتوولتایی کـه در ابتدا به منظور کاربردهای فضایی ابداع و تکمـیل شده بودند انرژی نوری را مستقیماً بـه انرژی الکتریکی تبدیل مـی کنند. اصل مقدماتی درون این فناوری اثر فتوالکتریک هست که اولین بار بـه وسیلهٔ اینشتین توضیح داده شده کـه نور باعث مـی شود الکترون ها از ماده جدا شوند. مکانیزم های فتوولتایی سلول های خورشیدی، کریستال های صافی هستند کـه از لایـه های نازک از جنس نیمـه هادی ساخته شده اند کـه خصایص الکترونیکی متفاوت دارند و این امر موجب پیدایش مـیدان های الکترونیکی قوی درون آن ها مـی شود.

 

نحوهٔ عملکرد سلول های خورشیدی ساده است. از آنجایی کـه سیلیکون توان نگهداری از الکترون هایش را ندارد، سلول ها از دو لایـه سیلیکون ساخته شده اند کـه یکی مازاد الکترون دارد و دیگری کمبود الکترون (مازاد لایـه n و کمبود دار، لایـه p نامـیده مـی شود.) هنگامـی کـه نور بـه لایـهٔ اول برخورد مـی کند، الکترون ها آزاد مـی شوند و در حالی کـه به سمت لایـه با الکترون کمتر جاری مـی شوند، از یک مدار الکتریکی مـی گذرند و تولید الکتریسیته مـی نمایند. به منظور حفاظت سلول ها درون برابر محیط، سلول های فتوولتایی بـه یکدیگر متصل شده و به صورت مدول درون آورده مـی شوند. مدول هایی کـه در روی یک صفحه نصب شده و از زاویـه و جهت صحیح به منظور حداکثر گردآوری فصلی و سالی برخوردارند، پانل یـا شبکهٔ PV نامـیده مـی شوند. یک سامانـهٔ PV معمولاً شامل باتری های ذخیرهٔ الکتروشیمـیایی به منظور کاربردهای مستقل است.

اگر علاقمند هستید که تا درباره این سامانـه جدید درون طراحی خانـه های امروزی آگاهیب کنید، پیشنـهاد مـی کنیم ویدئو 4 دقیقه ای زیر را ملاحظه کنید.

www.youtube.com/watch?v=spFdw99S16s

The Common Office درون واقع نام یک شرکت سوئدی طراحی دکوراسیون هست که درون زمـینـه معماری سبز فعالیت دارد. این شرکت اخیراً، یک خانـه جنگلی با دکور جذاب و شیک را طراحی و ساخته است. این خانـه کوچک کـه در شـهر Törnskogen قرار دارد، ویلایی بر روی یک منطقه صخره ای و داخل جنگل است. این خانـه کـه Villa Altona نام دارد، توسط طراحانش بر اساس ساختار Lego محور، دیزاین شده و از بلوک های بـه هم پیوسته درون ساختان استفاده کرده اند کـه دکور جالب و خلاقانـه ای را شکل داده است. بـه دلیلان کـه این خانـه بر روی منطقه صخره ای با تخته سنگ های بزرگ و سطحی ناهموار ساخته شده است، بلوک های استفاده شده درون طراحی و ساخت خانـه این فرصت را به منظور طراحان فراهم کرده که تا بتوانند بـه راحتی با تغییر چیدمان بلوک های بـه هم پیوسته، خانـه را درون این منطقه ناهموار بنا کنند.
 

 
(نمای روبرویی خانـه جنگلی)

 
(دکوراسیون ساده داخلی خانـه جنگلی)

 
(نمای داخلی خانـه و نوع طراحی راه پله های این خانـه 2 طبقه جنگلی را نشان مـی دهد)

 
(نمایی از خانـه جنگلی بر روی منطقه صخره ای)


(نمایی از داخل خانـه کـه نوع طراحی خلاقانـه شیشـه ها، سقف و زیر راه پله را نشان مـی دهد)

 
(طراحی دکوراسیون داخلی خانـه بـه گونـه ای بوده هست که همـه نقاط، نورگیر باشد)

 
(خانـه ای زیبا و شیک با دکوراسیون خلاقانـه بر روی منطقه ای صخره ای)

 
(پلن خانـه از بالا)

Trigueiros Architecture، درون واقع یک شرکت معماری و طراحی دکوراسیون سوئدی هست که بـه تازگی، یک خانـه مخروطی شکل بـه سبک معاصر را طراحی و ساخته است. این خانـه کـه با نورپردازی خلاقانـه مدرن و ساختار سقف شیب دار بـه سبک شینگل طراحی شده، درون یکی از جزایر حومـه استکهلم، پایتخت سوئد قرار دارد. این خانـه عجیب چند گوشـه (angular home)، دارای یک سقف شیب دار مـی باشد کـه با چوب های طرح شینگل ساخته شده و در نظر رهگذران، مانند قایقی هست که درون بیرون دریـا و کنار ساحل قرار دارد.
 

درمقابل این فضای بیرونی کـه با بافت چوبی و طرح معماری شینگل دیزاین شده است، فضای دکوراسیون داخلی این خانـه، کاملاً سفید هست و این پوشش سفید، بر روی دیوارها و سقف های پیش ساخته چوبی (کاذب) قرار گرفته است. طراحی دکوراسیون داخلی این خانـه بـه گونـه ای صورت گرفته هست که نور طبیعی، بـه راحتی کل خانـه را درون بر گرفته و همـه جایـان را درون طول روز، روشن نگه دارد. به منظور آن کـه تصور بهتری بـه کاربران این خانـه داده شود و آن ها، حس فضای بیش تر و نورپردازی زیباتری از روشنایی آسمان درون طول شبانـه روز را درک کنند، معماران، ارتفاع فضای نشیمن خانـه کـه جنب آب نما قرار دارد را دو برابر د. نیم دیگری از خانـه نیز، بـه سه طبقه، تقسیم بندی شد کـه با راه پله های چوبی بـه هم متصل مـی شد. این تقسیم فضای داخلی بـه بخش های مجزای پر کاربرد، بـه طور ماهرانـه ای، حس تغییر زاویـه ناشی از سقف شیب دار خانـه را کـه از قسمت پشت خانـه که تا جلوی آن امتداد پیدا کرده بود، کاهش مـی داد.

 

درسی درون طراحی دکوراسیون داخلی!

 این عمل، درون واقع ابتکار جالبی درون طراحی دکوراسیون یک خانـه با سقف شیب دار مـی باشد. اتاق های این خانـه بـه گونـه ای طراحی شده هست که از پنجره اتاق ها، مـی توان منظره زیبای بیرون را تماشا کرد. نوع پوشش بـه کار رفته درون دیوارهای این خانـه بـه گونـه ای هست که فضای نشیمن را بزرگ تر نشان مـی دهد و ساکنان خانـه مـی توانند چشم انداز بیرون را بزرگ تر و بهتر تماشا کنند. درون واقع دیوارهایی با ضخامت کم و شفاف glassy finish wall کـه عبور دهنده نور از خود هستند، درون ساختمان هایی با معماری مدرن، مشاهده مـی شوند. پله های سنگی کـه بر روی فضای چمن بیرونی تعبیـه شده است، فضای ارتباطی افراد بیرون خانـه با داخل و بالعرا فراهم مـی کند و نمای بیرونی خانـه را جذاب کرده است.

 
(نمای طراحی منظر بیرونی ساختمان با سنگ فرش جذاب و شیک)

 
(نمایی نزدیک از طبقات بالا)

 
(چشم انداز بیرون از طبقه بالا)

 
(طرح شینگل چوبی سقف سازه)

این خانـه همان طور کـه گفته شد، از طرح شینگل درون طراحی دکوراسیون داخلی و خارجی خود استفاده کرد. شاید بپرسید کـه طرح شینگل چیست.

سبک شینگل، سبکی از معماری آمریکایی مربوط بـه نیمـه دوم سده نوزده مـیلادی، کـه مشخصه آن، لوح هایی با پوشش چوبی – بـه عنوان روکار خارجی روی یک چهار چوب الواری – بـه همراه ترکیب نامتقارن و انعطاف پذیر، مـی باشد. شینگل، نوعی پوشش سقف شیب دار با چهار طرح (پله ای، هلالی، سه لتی و لانـه زنبوری) کـه از مواد هیدروکربنی مقاوم (قیر اکسیده) بـه همراه تیشو جهت مقاومت درون برابر اشعه uv و لایـه سیلیس جهت افزایش مقاومت خمشی و پوشیده شده از سنگریزه های طبیعی رنگی، کـه برای ایجاد نمایی خاص و زیبا استفاده مـی شود.
 



یکی از مـهم ترین مزیت های shingle طول عمر و نگهداری آسان آن است. بسیـاری از موادی کـه در پوشش سقف مورد استفاده قرار مـی گیرند نیـازمند مراقبت و نگهداری دائمـی هستند که تا بتوانید ظاهر آنرا بـه طرز مطلوب حفظ کنید. اما شینگل نیـاز بـه نگهداری خاصی نداشته و با اندک مراقبت همـیشـه زیبا خواهد بود. همچنین درون صورت بروز هرگونـه آسیبی بـه راحتی قابل تعمـیر مـی باشد.

یکی دیگر از مزایـای shingle نصب آسان آن است. درون واقع شینگل ساده ترین محصول جهت نصب است. البته برخی از طرح های شینگل نیـازمند ابزار خاص بوده و مـی بایست توسط افراد متخصص نصب شوند. شینگل محصولی انعطاف پذیر و مقاوم هست که با اغلب طراحی های سقف سازگار مـی باشد.

زیبایی ظاهری شینگل یکی از مزایـای این گونـه سقف هاست. این محصولات درون طرح ها و رنگ های متنوع عرضه مـی شوند و به این دلیل مشکلی به منظور هماهنگ آن ها با سایر اجزاء ساختمان نخواهید داشت. معمولاً ظاهر شینگل همانند سایر مواد طبیعی گران قیمت از قبیل سدر، چوب و یـا سنگ بـه نظر مـی رسد.

 

مزیت بزرگ سقف های شینگل هزینـه مناسب آن است. شینگل ها درون حجم های بزرگ تولید مـی شوند و بالطبع هزینـه های تولیدی مناسبی دارند. هزینـه نصب آن نیز درون مقایسه با سایر پوشش های سقف مناسب تر است. علاوه بر سبکی وزن این سقف ها بار زیـادی را بـه جیب شما تحمـیل نخواهد کرد.

مزیت نـهائی shingle وزن آن است. بسیـاری از پوشش های سقف دارای وزن بالائی هستند کـه ممکن هست برای اسکلت سازه شما مناسب نباشد. اگرچه خود شینگل ممکن هست سبک ترین محصول پوششی سقف نباشد ولی سقف های پوشیده شده از شینگل یکی از سبک ترین سیستم های پوششی بوده کـه با اغلب سقف ها سازگار هستند. شینگل ها بـه 4 دسته تقسیم بندی مـی شوند کـه عبارت اند از: شینگل ساده (Classic 3 Tab)، طرح هلالی (Crescent Asphalt Roofing)، شینگل شش ضلعی (لانـه زنبوری)، شینگل های پله ای (Laminated Shingle) کـه این خانـه با طرح لمـینیت شینگل دیزاین شده بود.
در واقع، shingle های پله ای، این تیپ از شینگل یک محصول و بهبود یـافته هست که جهت ساخت و سازهای جدید بسیـار مناسب مـی باشد. خرده سنگ های سایـه ای چند رنگ عمق بیشتری بـه آن بخشیده و ظاهری چند بعدی را شبیـه سازی مـی کند. این طرح از شینگل با هزینـه ای اندک، زیبایی و ارزش ساختمان شما را ارتقاء مـی بخشد، تنوع رنگی شینگل قابلیت استفاده آن را با سایر مصالح ساختمانی فراهم مـی سازد.

سبک سوئدی درون حقیقت یک دکوراسیون رژیمـی به منظور فضای خانـه شماست کـه سبب مـی شود فضاها خوش فرم و خوش ترکیب و در عین حال گرم و شیک جلوه کنند. این سبک با رنگ سفید و دیگر رنگ های خنثی شروع مـی شود که تا زمـینـه مساعدی را به منظور مـیزبانی از نور طبیعی مـهیـا سازد. نکات کلیدی سبک: خنثی سازی کف و دیوارهای فضا: اتاقی روشن و باز تدارک ببینید و درخشش نور خورشید را بـه داخل اتاق دعوت کنید. رنگ سفید عاجی و چوب های طبیعی با رنگ ملایم از قبیل چوب درخت زبان گنجشک و چوب راش همـیشـه درون هر اتاق بـه زیبایی جلوه مـی کنند و در فضای سوئدی نیز این جلوه چند برابر مـی شود. به منظور رنگ دیوارها مـی توانید از رنگ های سبز و آبی بسیـار ملایم بـه مقدار کم استفاده کنید. پوشش پنجره ها را نیز بسیـار نازک و لطیف درون نظر بگیرید که تا نور طبیعی بتواند بـه راحتی بـه داخل فضا راه یـابد. علاوه بر خنثی نگه داشتن دیوارها و سقف فضا، استفاده زیـاد از رنگ سفید یکی از اصول مـهم این سبک است. به منظور مثال به منظور مـیز و صندلی اتاق غذاخوری و همچنین تختخواب اتاق خواب توصیـه مـی کنیم از انواع چوب بـه رنگ سفید استفاده کنید
 


(طراحی اتاق خواب بـه سبک سوئدی)
 

(نمایی از یک آپارتمان سوئدی بـه سبک سنتی)
 

(الگویی جالب از یک اتاق با نور گیر فوق العاده عالی)
 

(نمای از طرح دکوراسیون رایج آشپزخانـه درون سوئد)

 سوئدی ها به منظور طراحی دکوراسیون منزل خود اغلب از رنگ سفید استفاده مـی کنند و به همـین دلیل این مدل طراحی را بـه نام خود زده اند.

ویدئو زیر، شما را با استایل دکوراسیون داخلی خانـه های سوئد، آشنا مـی کند.

www.youtube.com/watch?v=IqTGRFmzjW0

Article source: http://www.akairan.com/khanehdari/decor1/20157137721.html




[طراحی دکوراسیون داخلی بـه سبک سوئدی ها | دانلود طرح نقاشی شکل ها و نقاشی در مورد حفاظت از دریا]

نویسنده و منبع | تاریخ انتشار: Fri, 01 Jun 2018 08:24:00 +0000